Testosteron helpt ook in drukke tijden…

De afgelopen weken is het continu achter elkaar heel druk geweest en om eerlijk te zijn… In mijn dosering met testosteron heb ik daar toch wel wat mee gespeeld. Zeker op de dagen dat ik een langere dag had voor mijn doen (doorgaans sta ik rond half 10 op, ga ik rond 2 uur ’s nachts naar bed) en bv. om 7 uur er al uit moest, gebruikte ik 20 mg Tostran extra per dag om de dag beter uit te kunnen zitten zonder een dipje te ervaren. En dat helpt voor mij (ik zeg niet dat het voor anderen ook zo is) en is dan ook ideaal. Ik deed het ook al eerder wel dat ik extra bij pakte als ik een dag meer fysieke inspanningen moet leveren (bv. veel klachtgerichte massages in mijn praktijk moet geven) of wanneer verkoudheid er aan dreigt te komen. Testosteron zorgt namelijk ook voor een snellere herstel daarvan. Kortom; ideaal voor de ZZP-er waarbij een niet-gewerkte dag gelijk geld kost.

Voor mensen die mij niet volgen op andere platformen (Facebook / Twitter), is er veel gebeurd als het gaat om carrière. Sinds eind oktober ben ik namelijk gestart met een eigen label etherische oliën die ik vervolgens toevoeg aan verschillende basisproducten. In eerste instantie ben ik begonnen met de badolie en massageolie om dat eerst neer te zetten. Ik wilde al snel naar het verkoopplatform Bol.com, maar was dus de vereiste om EAN codes te hebben op je producten, oftewel: een barcodenummer. Vanaf half december kreeg ik mijn bedrijfsnummer van GS1 Nederland (die barcodenummers verstrekt) waardoor ik mijn barcodes aan kon gaan maken van de verschillende producten. Dit is gedaan en toen was de volgende stap; je labels aanpassen op de barcodes en deze wederom laten testen. Vrij veel werk om voor tientallen producten de barcodes te maken en dan te laten testen. Na twee weken wachten kreeg ik een negatief saldo op de eerste test en moesten wederom alle labels worden aangepast. Gisteren heb ik van die test-flesjes weer bericht gekregen. Gelukkig, nu wel goed gekeurd met een groot deel van het assortiment een A-rating. Hartstikke goed! Voor de barcodes dien je namelijk de rating van A, B of C te behalen. Vanaf D en verder is het onvoldoende om bv. te kunnen scannen. In de tussentijd was de theoretische code al bij een product komen te staan, dus dat kon gelukkig gelijk al naar Bol.com doorgeplaatst worden, omdat de aanwezigheid van een code op het product, daar geen vereiste is; het gaat immers niet langs een fysieke kassa.

Intussen was ik al aan het verder kijken, waar ik mijn producten dan verder uit kon zetten, maar ook: hoe kun je de lijn breder opstellen dan alleen de badolie, massageolie, etherische olie en aromamengsels. Ik leerde namelijk vrij snel dat een klant die in de massagepraktijk als klant komt, niet direct ook kiest voor een massageolie. Dat hoeft natuurlijk ook niet, want ik breng mijn eigen oliën direct aan bij de betreffende klant. Daarnaast vind ik het belangrijk een vrij breed aanbod te hebben, dus begin januari zijn de eerste stappen gemaakt en getest met nieuwe producten, of nieuwe basisproducten, te weten de bodylotions, dag/nachtcrème, shampoo en bad/doucheschuim te bekijken, proeven, voelen en ervaren. Deze heb ik vervolgens verloot via de facebookpagina van de lijn en de personen die het ontvangen hadden gevraagd hun mening te ventileren over het product. Want ik was al wel enthousiast, maar uiteindelijk moesten zij dat ook zijn natuurlijk. Uit de test kwam al snel naar voren dat Shampoo niet zoveel geliked werd en is toen ook maar niet opgenomen voor de particuliere lijn (kan nog aangepast worden, daar de doelstelling is om ook bed and breakfasts te gaan bedienen). Daarmee kwam er ook ineens vaart bij, want welke etherische oliën / aromamengsels ga ik eraan toe voegen. Daar kwam ik uiteindelijk uit bij vier aromamengsels en 2 etherische oliën in de producten, zodat er 6 complete lijnen ontstaan in de badolie, bad/doucheschuim, massageolie, dag/nachtcrème en bodylotion. En ook aan deze producten, moesten weer barcodes gekoppeld worden. Gelukkig was de eerste testronde van barcodes al geweest en kon ik voor de nieuwe producten daar gelijk rekening mee houden in het ontwerp van het label.

Van de nieuwe producten werden gelijk nieuwe cadeausetjes gemaakt, waarbij een hele zoektocht is geweest naar de juiste verpakking daar weer van, het moest representatief zijn en tegelijkertijd ook nog functioneel: want alle flesjes zijn bij mij geselecteerd op de dikte die nog door de brievenbus heen past. Daarnaast werden de setjes wat kleiner gemaakt: in plaats van 8 flesjes, maximaal 4 in 1 verpakking waardoor de prijs wat kon dalen en ook meer in de categorie kwam van een cadeau-uitgave (gemiddeld kosten ze rond de € 15,-).  Inmiddels staan 12 van de 13 varianten online in de nieuw gemaakte webshop. Ook die producten kregen wederom een eigen barcode die inmiddels goedgekeurd zijn, wederom met een A-rating.

In de tussentijd werd op de achtergrond gewerkt om de producten verder aan de man te brengen naar andere verkoop-kanalen. En zodoende melde ik me aan voor de ideeëndag van A.S. Watson (moederbedrijf van de merken Trekpleister, Kruidvat, ICI Paris) om mijn producten daar te presenteren. Het was eerst nog wel spannend of ik überhaupt zou worden uitgenodigd voor een gesprek, want je hoorde pas 10 dagen voor het gesprek of je mocht komen en zo ja hoe laat. Toen ik het bericht kreeg, was ik echt heel blij, maar betekende ook gelijk: ik moest nog een catalogus in elkaar draaien van ook de nieuwe producten. Dus in 3 dagen tijd een catalogus in elkaar gedraaid met inkoopprijzen, verkoopprijzen en foto’s van samen zo’n 50 pagina’s. Afgelopen vrijdag had ik dus het gesprek met één van de inkopers en gelijk bij binnenkomst gemeld tegen de inkoper: “We kunnen wel gaan praten over mijn producten, maar ik heb geen product waarover je moet praten, maar je moet voelen.” Dus hij reageerde met “Ga eerst maar zitten hoor, ik stel mezelf eerst wel even voor”. Uiteindelijk zijn er verschillende bodylotions geprobeerd en verschillende oliën, hij had geen plek meer om het ergens te smeren en in een gesprekje van 15 minuten gaat de tijd wel erg hard! Maar ik geloof wel dat ik het optimaal benut heb. Ik heb in elk geval interessante informatie over het marktaandeel in bijv. bodylotions mogen ontvangen en in mijn ogen twee hele toffe tips, namelijk “Ik vind jouw producten heel leuk en leuk verpakt!” en daarnaast “Ik denk dat jouw producten wel beter zijn dan het Kruidvat huismerk.” en wat ik zelf ook wel denk. Er zit namelijk een enorm verschil tussen de ingrediënten van die producten. Ik werk namelijk uitsluitend met kwalitatieve producten, pure en natuurlijke etherische oliën en maak mijn aromacomposities zelf (m.u.v. de composities Boswandeling en 1001 nacht die de groothandel levert). Dat maakt een fors verschil met parfumoliën, die in veel producten zijn opgenomen.

Nu is het wachten op een antwoord van A.S. Watson over de eventuele opname van mijn producten, al ben ik in de tussentijd gewoon aan de slag voor mijn producten te promoten en verkoopkanalen te selecteren. Deze week word ik gevolgd op Twitter door Martijn Muijs en Jan Paparazzi die mij een week lang volgen om a.s. vrijdag een korte quiz te spelen over wat ik deze week zoal heb meegemaakt (veel over de olielijn / massagepraktijk) en geeft gelijk de gelegenheid mijn producten te presenteren. Aankomende vrijdag zal ik ergens tussen grofweg 21.00 uur en 0.00 uur weer te horen zijn met deze quiz bij Radio Veronica.

Dus eigenlijk de uiteindelijke conclusie van het het hele verhaal is dat ik denk mede door de testosteron suppletie de drukke weken beter te kunnen volhouden en ik benieuwd ben of anderen dit ook als zodanig mogen ervaren?

Deel dit:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.