Definities

Klant: Dat ben jij, degene die het boek of de boeken Ik en mijn Klinefelter koopt.

Leverancier: Dat is Ik en mijn Klinefelter, vertegenwoordigt door de auteur/eigenaar van de handelsnaam: Ik en mijn Klinefelter

Factuur: de rekening die je ontvangt na je bestelling

Het boek: de bestelling met één of meerdere boeken Ik en mijn Klinefelter, ongeacht of dit de normale variant, grootletterboek of ebook is.

Bestellen

  • De klant besteld via www.ikenmijnklinefelter.nl direct het boek bij de leverancier.
  • De klant is ervan op de hoogte dat wanneer de bestelling geplaatst is, dit definitief en bindend is.
  • Bestellen via www.bol.com of www.lulu.com gelden de voorwaarden die op die websites gelden. De klant kan niet gebruik maken van deze leveringsvoorwaarden wanneer de klant heeft besteld via een andere site, als van de leverancier zelf: www.ikenmijnklinefelter.nl

Betalen en (buiten)gerechtelijke incasso

  • Facturen kunnen worden betaald door middel van een bankoverschrijving, een Ideal betaling of via een pinbetaling, bij ontvangst.
  • De klant krijgt na ontvangst van de bestelling, per e-mail een factuur toegestuurd. Deze factuur dient binnen 14 dagen betaald te worden.
  • Wanneer de betaling uit blijft en er is reeds geleverd (zakelijke klanten), zal de leverancier op dag 15 een herinnering / aanmaning sturen. De klant krijgt opnieuw 14 dagen de tijd om de factuur te voldoen. Indien het een particuliere klant betreft, wordt er een e-mail gestuurd dat er nog geen betaling is ontvangen, met het verzoek deze binnen 14 dagen te voldoen. Indien de betaling dan niet is binnen gekomen, word de bestelling geannuleerd.
  • Op dag 31, zal een ingebrekestelling verstuurd worden naar de klant. Hierbij worden de wettelijke kosten en rente in rekening gebracht. Volgens de incassowetgeving, die per 1 juli 2012 in werking zijn getreden, moet de leverancier minimaal € 40,- in rekening brengen bij de klant. Daarnaast gaat de rente dan lopen tot het moment dat er voldaan is, dat op dat moment van kracht is.
  • De bijkomende kosten, in het gerechtelijke traject, komen voor rekening van de klant.
  • Eventueel gegeven kortingen, komen te vervallen op het moment dat er een ingebrekestelling verstuurd word.

Herroepen

  • Het is mogelijk om je bestelling te herroepen. Dit kan via de bestelling tot 14 dagen nadat je je bestelling geplaatst hebt.
  • Herroepen is enkel alleen mogelijk indien de seal verpakking van het boek niet is verbroken. Bij een gesigneerd boek is het tevens niet mogelijk de aankoop te herroepen.
  • Wanneer je het boek hebt ontvangen, heb je 14 dagen de kans om het product retour te zenden. Dit valt onder de wet Koop op Afstand.

Retourneren

  • Onbeschadigde producten kunnen onder de voorwaarde zoals bij herroepen staat, geretourneerd worden nadat de klant deze retour heeft gemeld bij de leverancier.
  • Een ebook of andere digitale producten kunnen niet geretourneerd worden.
  • Boeken die gesigneerd zijn, al dan niet met een persoonlijke tekst, kunnen niet geretourneerd worden.
  • De kosten om het boek retour te zenden, komen voor rekening van de klant.
  • Het risico van retour zenden van het boek, is onder verantwoording van de klant. Het verdient de aanbeveling het boek aangetekend retour te zenden.
  • Het boek kan de klant retour zenden naar: Wilhelminalaan 5, 9636 BK Zuidbroek, Nederland.
  • Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending, mits het product in goede staat retour (d.w.z.: geseald en netjes) gezonden word onder bovenstaande voorwaarden, de prijs van het boek en de berekende verzendkosten, teruggestort op je IBAN. Wanneer er beschadigingen zijn aangetroffen, word dit in mindering gebracht op het bedrag dat retour gestort word.

Verzenden

  • Binnen uiterlijk 7 dagen ná ontvangst van de betaling, word het boek verzonden. Tenzij er onvoldoende boeken op voorraad zijn, dan word je voor de ontvangst van de factuur, hierover ingelicht. Indien het gewenst is dat je het je geld retour ontvangt indien je voorafgaand hebt betaald, is dit mogelijk. Je ontvangt dan het geldt terug op dezelfde wijze als waarop je het betaald hebt.
  • De klant is verantwoordelijk voor de zending van de leverancier naar de klant. De klant heeft verschillende opties om meer zekerheid te verkrijgen over de levering.
  • De klant heeft in Nederland de volgende verzendopties: Afhalen (op afspraak), verzending normale post, verzending aangetekende post, verzending pakketpost.
  • De klant heeft in de EU de volgende verzendopties: verzending priority post (normaal), verzending aangetekende post, verzending pakketpost.
  • De klant buiten de EU heeft de volgende verzendopties: verzending priority post (normaal), verzending aangetekende post, verzending pakketpost
  • Voor verzending buiten Nederland, word voor verzending een offerte uitgebracht over de verzendmogelijkheden.
Deel dit: